Wedden op voetbal | Wedtips | Toto Tips | Wk Voetbal 2010

Wedden op Eredivisie, Jupiler League, WK Voetbal, Wednieuws, Toto tips, Wedtips

Jockey ontsnapt 17 keer aan de dood

Posted by wedden op 24/07/2008

De 19-jarige jockey David McMinn ontsnapte dinsdag in Lambourn (Engeland) aan de dood na een val van een paard. Het dier sloeg plotseling op hol en wierp zijn berijder in de omheining. Bedrijfsmanager Tom Lovell-Stagg reanimeerde hem zeventien keer voordat er hulp kwam.

McMinn reed het paard voor zijn baas Jane Chapple-Hyam. Door de val liep hij een longperforatie op. Het duurde na het bellen van het alarmnummer een half uur voordat er hulp kwam, wel kwamen de politie én de brandweer. Het ambulancepersoneel nam de verzorging van de jockey over en bracht hem naar het ziekenhuis. Zijn toestand is stabiel.

,,Ik heb altijd eerste hulpmiddelen bij de hand, aangezien er altijd wat kan gebeuren bij het racen met paarden. Het is belangrijk om voorzorgsmaatregelen te nemen”, zegt Tom Lovell-Stagg. ,,Na 35 minuten reanimeren was ik uitgeput, maar ik denk dat iedereen in deze situatie hetzelfde had gedaan. Ik ben blij dat ik kon helpen.”

Geef een reactie

 
